Контраст
Шрифт

Моніторинг забезпечення прав осіб з інвалідністю

ІНФОРМАЦІЯ щодо проведених заходів з оцінювання роботи із забезпечення прав осіб з інвалідністю в системі ДСНС України

МОНІТОРИНГ доступності для маломобільних груп населення, зокрема осіб з інвалідністю, інформації та публічних послуг ДСНС та органів його системи

ІНФОРМАЦІЯ 

щодо забезпечення можливості звернення до ДСНС України та виклику екстрених служб за допомогою номерів 101 особами з порушеннями слуху, зору та особами, які страждають на психічні розлади

ДСНС проведено моніторинг доступності інформації, що оприлюднюється ДСНС (зокрема для осіб з порушенням слуху, зору та інтелектуальними порушеннями) на веб-сайтах та можливості звернення до ДСНС та виклику екстрених служб за номером телефону 101. 

З метою виконання завдання підпункту 4 пункту 1 плану заходів Кабінету Міністрів України щодо забезпечення можливості виклику екстрених служб за допомогою спецліній зв’язку 101 особами з порушенням слуху ДСНС відповідно до наказу ДСНС від 26.12.2022 № 761 «Про затвердження плану заходів цифрового розвитку ДСНС на 2023» 01.04.2023 розпочато дослідну експлуатацію системи виклику сил та засобів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту для можливості виклику зазначених сил/екстрених служб за допомогою спецліній зв’язку 101, в якій буде передбачено можливість виклику екстрених служб особами з порушеннями слуху. Введення у постійну експлуатацію системи заплановано на кінець 2024 року.

ДСНС та ГО «Громадський Рух «Соціальна єдність» реалізовано проєкт, який допоможе нечуючим українцям вчасно отримати допомогу в надзвичайній ситуації, використовуючи мобільний додаток «ПЕРЕКЛАДАЧ ЖМ». У розділі «SOS» додатка з'явився спеціальний ярлик ДСНС. При натисканні на нього особою з порушенням слуху відбувається автоматичне з'єднання з перекладачем жестової мови, який забезпечує комунікацію з рятувальниками ДСНС.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням: 

https://dsns.gov.ua/uk/news/ostanni-novini/dsns-ta-go-gromadskii-rux-socialna-jednist-realizuvali-projekt-iakii-dopomoze-necuiucim-ukrayinciam-vcasno-otrimati-dopomogu-v-nadzvicainii-situaciyi .

Розробником офіційного вебсайту ДСНС є ДП «ІНФОТЕХ». Сайт виготовлено відповідно до вимог положенням ДСТУ ISO/IEC 40500:2015 «Інформаційні технології. Настанова з доступності вебконтенту W3C (WCAG) 2.0» не нижче рівня АА. 

ДСНС створено умови для отримання послуг та інформації особами з порушенням зору з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку та на сайти ДСНС, її органів та підрозділів, які адаптовані для людей із порушеннями зору; на сайтах реалізовано режим перегляду без прив’язки до кольорів з використанням контрасту білого і чорного кольорів та можливості збільшення шрифтів тощо.

ДСНС спільно з громадською організацією «Громадський рух «Соціальна  єдність» та ПОГ «Центр соціального бізнесу»: впроваджено сервіс сурдоперекладу на вебпорталі дснс для людей з порушенням слуху через програмне забезпечення «connect web», на офіційному сайті дснс реалізовано функціональну можливість звернення громадян з порушенням слуху на «гарячу лінію» за допомогою сурдоперекладача для отримання інформації (відомчий сайт ДСНС та сайти територіальних органів системи ДСНС мають спеціальний знак «вушко»). На робочому комп’ютері  диспетчерів оперативно-координаційних центрів  встановлено спеціалізоване ліцензійне IT-рішення для забезпечення дистанційного перекладу з/на жестову мову, що допомагає створювати безбар’єрне середовище.  Для початку діалогу людині з порушенням слуху необхідно викликати перекладача жестової мови та обрати в меню додаток "Дзвінок до перекладача". Пристрій повертається камерою до нечуючого відвідувача, який жестовою мовою спілкується з перекладачем. Все, що каже відвідувач, перекладач озвучує голосом, а все, що звучатиме у відповідь, перекладач в режимі реального часу транслюватиме жестовою мовою для нечуючого учасника діалогу. «CONNECT WEB » – програмний код, що виконує функцію забезпечення встановлення відеозв’язку між особою з порушенням слуху та перекладачем (оператором) жестової мови. Програмне забезпечення працює в двох режимах: викликає перекладача жестової мови та трансформує мову в текст і навпаки (для людей з порушеннями слуху різного ступеню, які не володіють жестовою мовою).

ДСНС створені умови для звернення та отримання послуг особами з порушенням зору з використанням мережі Інтернет через відомчі сайти ДСНС, її органів та підрозділів, які адаптовані для людей із порушеннями зору; на сайтах реалізовано режим перегляду без прив’язки до кольорів з використанням контрасту білого і чорного кольорів та можливості збільшення шрифтів тощо (відомчий сайт ДСНС та сайти територіальних органів системи ДСНС мають спеціальний знак «око»)..

У ДСНС постійно функціонує електронна «скринька довіри», через яку проводиться моніторинг надісланих звернень громадян на сайтах органів та підрозділів ДСНС.

З метою інформування населення ДСНС на платформі WhatsApp for Business від Tum.io, партнера з технологій соціального впливу, запустила інформаційний чат-бот. Безкоштовний сервіс надасть користувачам, зокрема особам з інвалідність, змогу доступу до важливих оновлень, отримання надійної та достовірної інформації, а також деталей про процедури реагування на надзвичайні ситуації та отримання можливості звернення осіб з порушенням слуху.

З більш детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням:

https://dsns.gov.ua/uk/news/ostanni-novini/derzavna-sluzba-ukrayini-z-nadzvicainix-situacii-zapustila-informaciinii-cat-bot-u-whatsapp .

Для реалізації права на звернення та отримання послуг особами з порушеннями слуху, зору та особами, які страждають на психічні  розлади у приймальні громадян ДСНС, розташованій по вул. Олеся Гончара, 55 а, м. Київ, забезпечено окремий вхід для заявників. У приміщені приймальні громадян в апараті ДСНС дотримано вимоги державних будівельних норм, що регулюють питання  інклюзивності будівель і споруд (наявність пандусу, поручнів та тактильних смуг, відсутність порогів та широкі дверні пройоми для доступу осіб на кріслі колісному). Якщо особа не може самостійно оформити письмове звернення чи запит на інформацію, його оформляє працівник приймальні громадян ДСНС, обов’язково зазначуючи свою посаду, прізвище та ім’я, контактний телефон, та надає копію звернення особі, яка його подала.